Šta se dešava sa nama?

1 dec

Prvo što sam pročitala danas je članak u Blicu Šta se dešava sa Hrvatskom? I jeste čudno. Hrvatska je tek pre par meseci ušla u Evropsku uniju, a mi nismo navikli da se ovakve stvari dešavaju u zemljama članicama.

Ali da li se ovo što se dešava u Hrvatskoj ikako razlikuje od svega što se dešava u Srbiji, Bosni, Kosovu, Makedoniji, Crnoj Gori. Ja mislim da ne. U Srbiji je ove godine ubijeno 45 žena u porodičnom nasilju, a na hiljade njih trpi zlostavljanje svakog dana. Branitelji/ke ljudskih prava svakodnevno dobijaju pretnje, a huligani pale stadion. Na Kosovu su bukvalno razbili glasačke kutije tokom lokalnih izbora i istukli ljude koji su se tu našli. U Vukovaru su polupali ploče na ćirilici. I danas glasaju za ili protiv ozakonjavanja diskriminacije. I sve se ovo dešava dok se u Bosni iskopavaju tela u Tomašici kod Prijedora. Jedne od najvećih masovnih gorbnica nađenoj u Bosni.

I možda ćete reći da ovo nema veze jedno sa drugim, ali ja mislim da ima. Kao što dete koje trpi nasilje, verovatno i samo postaje nasilnik.

Tako su deca koja su rasla devedesetih sada postali odrasli, ali ne i Ljudi. Deca koja su celo detinjstvo gledala tenkove, ubistva, krv, nasilje. Mi smo odrasli uz Cecine pesme, kajle i treše. A i to što smo deca naših roditelja, koji su bilu u ratu, ćutali(a i dalje ćute) o zločinima, okretali glavu pred izbeglicama, nam ne pomaže puno. Nasilje rađa nasilje.

Svi smo mi žrtve potpunog kolapsa društva u kome živimo. Gde sistem vrednosti nemam nikakvu vrednost. Gde se deca ubijaju iz čiste dosade. Gde je kul da se mrzi. I još više kul da se viče „Nož, žica, Srebrenica“, a da se o Srebrenici ne zna ništa.

Ja ne znam šta se dešava sa nama, ni sa njima. Mi što se ne vičemo na sav glas, a oni što rade to što rade. Naravno kada kažem oni ne mislim ni na Hrvate, ni Albance, ni Bošnjake. Mislim na sve one uništene generacije koje smo podigli, a nje nažalost ima svuda.

Kada se u regionu nešto dogodi, to nije samo problem jedne zemlje, to je problem svih nas. Jer svi smo mi učestvovali u kreiranju svega što je dobro, ali i loše u regionu. Pitanje je samo na kojoj ste strani bili.

Zato buduće generacije zavise od strane koju mi biramo svaki dan.

Ostavite odgovor

