Za kraj

13 dec

Bila je ovo godina koja nije obećavala mnogo. Počela je sasvim obično, uz puno alkohola, sa dragim ljudima. Počela je sa saznanjem da neće biti laka, a i da je predizborna. Meni je počela specifično, jer je ovo prva godina u koju nisam krenula sa Novogodišnjim odlukama. Kako joj se prebližava kraj, sve više čujem da ljudi govore: jedva čekam da se više završi ova godina. A istina je ni sledeća neće biti ništa bolja. Ili kao što stih jedne pesme kaže „Gotvo je, ali još uvek nije kraj“.

A zašto ni sledeća godina neće biti išta bolja? Jer se i 1. januara ja budim kao ja. Ništa drugačija nego 31. decembra. Ali zapravo kada malo pogledam unazad, setim se:

Izračunala sam da sam ove godine 60 dana bila van Beograda. Putovala sam od Srbije, preko celog regiona, pa sve do Amsterdama. Radovala sam se Prištini i Sarajevu i prvi i drugi i treći put ove godine. Onda kada smo najmanje očekivali, najbolje smo se proveli. Odljubila sam se, pa sam se ponovo zaljubila. Probala sam neke nove stvari, ali sam se i prisetila nekih koje sam davno zaboravila. Sa dve neverovatne devojke sam čekala jutra. Gledala kako se drugaricama srce slama tu preda mnom. Provela mnogo noći u stanu na Vračaru, u kafani na Vračaru. Tanja je dolazila, pa je ponovo odlazila. Plakala sam na betonskom zidu, ali se i smejala tome. Polagala ispite, padala metodologiju. Smrzavala se apsoluto cele godine. Smejala sam se. Radila sam sve ono u šta verujem. Pila sam, puno sam pila. Ali sam i 4 meseca bila skroz trezna. Smršala sam 20kg, pa sam se ugojila 5kg. One su ostale pored mene, čak i bliže nego ikada. Radovala sam se hapšenju Mladića, ali sam i plakala nad Sarajevom, Srebrenicom…

I tako dalje i tako dalje. Možda onima koji me ne poznaju, ovo nema nikakvog smisla, ali je zapravo prosto.

Moja poenta je da se svaka godina od predhodne razlikuje po sitnicama. Malim stvarima. Problem jeste u tome, što ljudi ne vide male stvari, dobre stvari. Nabrajaju samo loše. Pa ok, bila je loša godina, ali bila je i dobra. I lepi i ružni trenuci čine jednu godinu vrednom pomena. Zato nemojte jedva čakati da se ova godina završi, već se potrudite da uradite nešto po čemu ćete ovu godinu pamtiti. Bilo dobro ili loše. Budite hrabri.

Jer nekada se neke kockice skolpe i poklope i neki meseci se pomrače pa ipak ispadne sve kako treba. Ljudi se menjaju i odaze, a neki novi dolaze. I svašta se dešava. A jedino što mi od toga imamo jeste prošlost i sećanja koja zauvek ostaju sa nama. Pa vi sada vidite šta želite da pamtite.

Ostavite odgovor

