vesela „sedmica“ vs. djilas

3 sep

Danima smo trpeli radove, lošu signalizaciju, seču platana, prašinu, neorganizovanost, kamione, rupe, izmenjeni javni prevoz… I onda je došao taj dan da se Bulevar kralja Aleksandra konačno otvori. Naravno otvorio ga je ni manje ni više čovek zbog koga je i ovaj Bulevar napravljen: gradonačelnik grada Beograda Dragan Djilas. I svaka mu čast, ovo nije rečenica koju sam ikada pomislila da ću da upotrebim ali on jeste napravio Bulevar kakav Beograd zaslužuje da ima. Sve je lepo i česme i klupice i autobuska/tramvajska stajališta i  nove šine. Bulever je stvarno lep, a biće još lepši kada se zasade platani.

Nekoliko mojih prijatelja i ja smo došli do ideje da u sredu, kada prvi tramvaji prodju Bulevarom, napravimo žurku u tramvaju broj 7 kako bismo mi gradjani i gradjanke Beograda svečano otvorili Bulevar. Ideja je poistekla od toga da Bulevar treba da otvore ljudi koji će tramvaje koristiti svakodnevno. Taj tramvaj smo nazvali „VESELA SEDMICA“. Pokušali smo da dobijemo podršku nekih nevladinih organizacija ali to nam nije uspelo. Ali mi nismo odustali od ideje. Odlučili smo sprovedemo ovu ideju u delo no matter what. Organizacija je bila jednostavna: napravili smo invite na fejsbuku, od džeparca smo kupili sokove, balone, kapice, pištaljke, narezali cd-ove i napravili hamer sa natpisom Svečano otvaranje Bulevara kralja Aleksandra, beogradjani i beogradjanke.

Kada smo stigli na početnu stanicu Sedmice, sačekala nas je kontrola saobraćaja i odgovorno lice GSP-a. Rekli su nam: da ih je policija izvestila o dešavanjima(mi nikada akciju nismo prijavili policiji), da je problematično da pravimo ovako nešto, jer će se uništiti imovina. Ubrzo smo ih ubedili da će sve sigurno proći u miru. Pola sata kasnije na početnoj stanici Sedmice, našlo se nekoliko desetina ljudi, od čega su polovinu činili Nemci koje je doveo Belgrade Alternative Guide (kojima se ovom prilikom zahvaljujem).

Neposredno pred polazak, ona dva lika iz kontrole saobraćaja i gsp-a su nam ponovo prišli. Rekavši nam da im je generalni direktor GSP-a rekao da nam prenesu da ne smemo da unesemo balone, muziku, hamer sa natpisom, ali nije problem da se pije pivo i vino niti da se svi mi vozimo. Na pitanje kome baloni smetaju, dobili smo odgovor: Nije do balona, ali gradonačelnik se uvredio, pošto kako kaže Djilas : on je već otvorio Bulevar i ne vidi razloga da zašto bi ga još neko otvarao. Takodje su nam rekli da ako pokušamo da sa balonima udjemo,da će oni morati da zovu policiju. Tih sat vremena ni jedan tramvaj nije prošao, svi su bili zasuavljeni zbog nas.

Posle žučne rasprave, mi smo odlučili da pobacamo balone. Neki od tih balona su bili napunjeni helijumojom, pa se potajno nadamo da će se zakačiti za krov Djilasove kuće. Ušli smo u tranvaj, provozali se, pevali… i naravno svečano otvorili Bulevar.

Mene zanima da li Djilas Bulevar otovrio sebi ili nama? Još više me zanima da li neko može da bude toliko iskompleksiran? Mi smo mladost ovog grada, mladi ljudi koji su odlučili da ovde ostanu. Da li je moguće da je potrebno da se mi proveravamo i da se nama oduzimaju baloni. Znači u ovom gradu se ne oduzimaju štangle i cigle sve dok ne vredjaju našeg gradonačelnika. Mi bismo bili isterani iz tramvaja ili možda uhapšeni od strane policije jer organizovano slavimo otvaranje Bulevara. A da smo organizovano krenuli u rušenje grada radi odbrane Kosova, niko nas ne bi zaustavio. Kako je ovaj grad uopšte uspeo ovoliko da se ponizi?

E pa Gradonačelniče svaka vam čast! Gore od ovoga, niste mogli.

Beogrdjanka

Ostavite odgovor

